درستیِ سخنان رهبر ایران درباره پایان رژیم صهیونیستی

بررسی سخنان مقام معظم رهبری در خصوص پایان عمر رژیم صهیونیستی و حمایت محور مقاومت از حزب الله لبنان از محورهای مورد توجه روزنامه‌های مطرح جهان عرب است.

به گزارش مشرق، در حالی که رژیم صهیونیستی هر روز با تجاوز به یک منطقه و ویران کردن مناطق مسکونی در نوار غزه یا لبنان سعی در سرپوش گذاشتن بر شکست‌های خود در منطقه دارد هر روز به تعداد صهیونیست‌هایی که اراضی اشغالی را ترک می‌کنند اضافه می‌شود و این همان شکست بزرگ است.

درستیِ سخنان رهبر ایران درباره پایان رژیم صهیونیستی

روزنامه القدس العربی در گزارشی نوشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران در یکی از سخنرانی‌های خود تاکید کرد که مهاجرت معکوس، پایان رژیم صهیونیستی خواهد بود. سخنان ایشان درست است به ویژه آنکه استفاده از قدرت نظامی پی در پی باعث شده صهیونیست‌ها همواره احساس تهدید کرده و اقدام به مهاجرت معکوس و ترک منطقه کنند بدون آنکه ایران وارد جنگ مستقیم با آنها شود. رژیم صهیونیستی از سال ۱۹۴۸ برای تشویق یهودیان به مهاجرت به اراضی اشغالی و امن نشان دادن این منطقه به شدت تلاش می‌کند که ایجاد به اصطلاح «ارتش شکست ناپذیر!» یکی از نمودهای آن است. گزارش‌های رسمی حاکی از آن است که نزدیک به نیم میلیون صهیونیست قبل از عملیات طوفان الاقصی اراضی اشغالی را ترک کرده‌اند و ۳۷۵ هزار تن بعد از این عملیات.

درستیِ سخنان رهبر ایران درباره پایان رژیم صهیونیستی

عبدالباری عطوان تحلیلگر روزنامه رأی الیوم در خصوص رژیم صهیونیستی نوشت: نتانیاهوی شکست خورده به دنبال راه انداختن یک جنگ فراگیر به امید نابودی حزب الله و بازگرداندن شهرک نشینان به مناطق شمالی است. دور کردن نیروهای حزب الله و یگان ویژه رضوان از رود لیطانی تنها با حملات هوایی امکان پذیر نیست و احتمال حملات زمینی وجود دارد اما این عملیات آسان نخواهد بود چرا که نیروهای حزب الله آماده واکنش هستند و قطعاً در این میدان تنها نخواهند بود. مقاومت عراق روز گذشته شش عملیات هجومی علیه مواضع رژیم صهیونیستی انجام داد و غافلگیری بزرگ‌تر از سمت یمن نه تنها با پهپادها بلکه با موشک‌های مافوق صوت خواهد بود.

درستیِ سخنان رهبر ایران درباره پایان رژیم صهیونیستی

روزنامه لبنانی الاخبار در گزارشی نوشت: تحلیلگران غربی از ماه‌ها قبل با ارسال پیام‌های هشدار به رژیم صهیونیستی تاکید کرده‌اند که حزب الله بسیار قدرتمندتر از سال ۲۰۰۶ شده و غیرقابل نابودی است هر چند در معرض یک ضربه بزرگ قرار بگیرد. با وجود برتری نظامی رژیم صهیونیستی، این تحلیلگران اذعان کرده‌اند که حزب الله لبنان خیلی زود صفوف خود را بازآرایی کرده و زمانی که با رژیم صهیونیستی رخ به رخ شود از سوی تمام جهان عرب حمایت خواهد شد. به نظر می‌رسد بحرانی که نتانیاهو با آن دست و پنجه نرم می‌کند باعث شده وی به سمت جنگی برود که آماده آن نیست.

درستیِ سخنان رهبر ایران درباره پایان رژیم صهیونیستی

روزنامه سوری الثوره در این باره گزارش داد: به نظر می‌رسد رژیم صهیونیستی از طریق حملات تجاوزکارانه خود به لبنان تلاش می‌کند افکار عمومی جهانی را از بن بست به وجود آمده در غزه و منطقه و شکست‌های پی در پی در میادین درگیری منحرف کند. نتانیاهو و کابینه‌اش از تحقق یک دستاورد مهم برای حفظ آبرو در برابر شهرک نشینان صهیونیست عاجز مانده است به ویژه آنکه وی نتوانسته امنیت آنها را تأمین کند. با وجود عملیات تروریستی رژیم صهیونیستی در لبنان، مقاومت در این کشور هرگز از بین نخواهد رفت.

درستیِ سخنان رهبر ایران درباره پایان رژیم صهیونیستی

روزنامه سوری الوطن در گزارشی نوشت: بعد از آنکه رژیم صهیونیستی وارد دور باطل در نوار غزه طی ماه‌های گذشته شد تصمیم گرفت جنگ را به سمت لبنان بکشاند چرا که بعد از گذشت یک سال از آغاز جنگ در غزه نتوانسته به اهداف خود در این باریکه دست پیدا کند. نه ساکنان شمال نوار غزه از این منطقه بیرون رفته‌اند و نه حماس نابود شده و نه اسرا بازگشته‌اند. نتانیاهو می‌داند با اتمام جنگ روند دادگاهی و زندانی شدنش آغاز می‌شود، بنابراین برای طولانی کردن این اوضاع و تشدید تنش با لبنان تمام توان خود را به کار می‌گیرد.

درستیِ سخنان رهبر ایران درباره پایان رژیم صهیونیستی

روزنامه المراقب العراقی نیز نوشت: رژیم صهیونیستی با حمله وحشیانه به لبنان تلاش می‌کند حزب الله را تحت فشار قرار داده و حمایت مقاومت لبنان را از فلسطین و نوار غزه متوقف کند. این در حالی است که تل آویو هرگز به هدف خود در این خصوص دست پیدا نخواهد کرد. در این میان مقاومت اسلامی عراق نیز طی ۲ روز گذشته مواضع نظامیان صهیونیست را با موشک‌ها و پهپادهای خود هدف قرار داده و تل آویو را به افزایش عملیات تهاجمی خود تهدید کرده است.

درستیِ سخنان رهبر ایران درباره پایان رژیم صهیونیستی

روزنامه یمنی المسیره نوشت: یکی از مهم‌ترین دستاوردهای شلیک موشک مافوق صوت فلسطین ۲ از سمت یمن به قلب اراضی اشغالی، شکستن هیمنه نظامی، اقتصادی و سیاسی آمریکا و غرب بر جهان از قرن‌ها پیش تاکنون بوده است. یمن توانسته به تکنولوژی ساخت سلاحی دست پیدا کند که غربی‌ها به واسطه آن اقدام به استعمار دیگر کشورها کرده‌اند. این تکنولوژی توانسته آخرین تکنولوژی‌های آمریکا و غرب را در زمینه‌های دفاع هوایی و ساخت موشک‌ها پشت سر بگذارد. امروزه تمام پایگاه‌های نظامی و اقتصادی رژیم صهیونیستی در تیررس موشک‌های یمن و محور مقاومت است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس